Wellcore

Wellcore is een bestuurlijke stichting en de stuwende kracht achter de Stichting Artrosezorg, Stichting Fonds voor het Hart, Stichting Kankerbehandeling en –Preventie en Stichting Preventie Diabetes. Dankzij een nauwe samenwerking maken de fondsen gebruik van elkaars kennis en ervaring. Zij kunnen daarmee effectief en efficiënt werken en kosten besparen.

Met deze fondsen richt Wellcore zich op verschillende aandachtsgebieden in de preventie en behandeling van ziekten en aandoeningen. De strategie is gericht op een holistische benadering waarbij de patiënt  als een geheel centraal staat en de ziekte of aandoening niet primair vanuit de klinische kant maar multidisciplinair wordt benaderd. Het gaat hierbij niet alleen om het voorschrijven van medicijnen maar om een allesomvattende benadering van de zorg bij patiënten.

Als kerngedachte draagt Wellcore uit:

Patiënt Empowerment : de patiënt als geheel centraal stellen in de zorg, waarbij die patiënt voldoende kennis heeft om zelf mee te kunnen besluiten in zorgkeuzes, waardoor deze beter op de individuele situatie van de patiënt aansluit.”